-->

Mindfulness Training

“Opener en Bewuster in het Leven Staan?
Ontdek hoe je dat doet met het 8-weken Mindfulness Programma!”

Mijn naam is Hannah de Jonge. Ik ben Mindfulness trainer en woon in Zeeland.

Al sinds 2005 ben ik bezig met Mindfulness. Ik heb vele jaren therapie en workshops gegeven aan groepen en heb honderden mensen begeleid om opener, meer ontspannen en bewuster in het leven te staan.

Het 8-weken mindfulness programma is in de Verenigde Staten ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn. Hij gaf de training aan patiƫnten uit het ziekenhuis die verder uitbehandeld waren en alleen nog konden leren omgaan met hun situatie: veelal chronische pijn, angst, depressie en stress.

Zijn training zorgde ervoor dat de kwaliteit van hun leven toenam en bracht positieve veranderingen in de manier waarop ze naar zichzelf en de wereld keken en daarop reageerden.

Ook uit wetenschappelijk onderzoek in de 25 jaar daarna blijkt dat de Mindfulness training zeer effectief is. De training is inmiddels over de hele wereld aan honderdduizenden mensen gegeven.

De training  heeft ook meerwaarde als je niet ziek bent, maar gewoon een betere kwaliteit van leven wilt. Het helpt bij het verminderen van stress, piekeren en angst en vergroot je empathie en zelfcompassie.

“Uit eigen Ervaring”

Wat ik je leer tijdens de training pas ik al jaren ook zelf toe in mijn leven. Omdat ik alleen iets aan anderen wil leren wat ik ook daadwerkelijk zelf heb toegepast en waarvan ik uit eigen ervaring weet dat het werkt...

Voordat ik deze training ging opzetten heb ik mij tussen 2005 en 2007 twee jaar lang intensief verdiept in Mindfulness. Daarnaast heb ik opleidingen gevolgd binnen Nederland en in het buitenland in Creatieve therapie, Awareness Through the Body, Geweldloze Communicatie, Transactionele Analyse en NLP.

In de loop van de jaren heb ik vele verschillende mogelijkheden gevonden om bewuster in het leven te staan en te leren luisteren naar mijn behoeften en emoties en daarnaar te leven.

Deze kennis en ervaring heb ik verwerkt in mijn Mindfulness training. Zodoende kan ik je een training aanbieden die in het dagelijks leven praktisch toepasbaar is.

Door in je eigen leven toe te passen wat ik je tijdens de 8-weekse training leer, ontwikkel je nieuwe patronen om op een positieve manier met situaties in je leven om te gaan.

Hier heb je ieder moment in je leven iets aan. Het maakt je leven rijker, ook in de moeilijke momenten!

mindfulness training middelburg


“Wat vinden cursisten?”



Voor de cursus voelde ik me letterlijk benauwd en had ik vaak hartkloppingen in mijn keel. De cursus bracht mij bewustwording van mijn eigen gedachten en gevoelens en gaven mij de kans om mezelf eens echt goed in de ogen te kijken.

Ik loop niet meer voor weg voor mezelf. Waar ik anders boos, teleurgesteld of verdrietig werd leerde ik langzaamaan mild te zijn voor mezelf (en anderen). Mild zijn naar mezelf vind ik nog steeds het moeilijkste dat er is, maar met kleine stappen kom ik steeds verder.

Na deze cursus waren mijn klachten verdwenen, het voelt nog steeds bevrijdend. Ik sta nog aan het begin van leven in mindfulness, maar dit begin geeft al zoveel houvast, dat ik weer vertrouwen heb de grip op mijn leven terug te kunnen pakken. En dat geeft lucht.

Sabine

“Wat maakt dit 8-weken Mindfulness Programma nu zo ideaal voor jou?”


Overal en altijd Mindfulness!


Het allergrootste voordeel van Mindfulness is dat het doordringt in alle aspecten van je leven.

Zonder dat je je leven omgooit kun je Mindfulness toepassen op letterlijk alles wat je doet en in iedere situatie.

Door het toepassen van Mindfulness haal je meer uit je leven zonder dat je hoeft te veranderen wie je bent en wat je doet...

Enkele andere voordelen van Mindfulness op een rijtje:


Meer genieten van je leven...


Door de Mindfulness training ontwikkel je meer oog voor je omgeving, voor de schoonheid van het leven en het kleine geluk. Je leert de kleine dingen te zien en ervan te genieten.

Je leert je meer richten op je zintuiglijke waarneming. Zo smaakt bijvoorbeeld je ontbijt veel lekkerder als je het met aandacht eet. Hoe vaak sta je stil bij de geur van vers gemaaid gras, de wind op je huid, een fluitende vogel, de warmte van een bad?


Beter in je vel zitten...


Vaak doe je dingen met meer spanning dan nodig is. Je kunt gemakkelijker ontspannen doordat je meer vertrouwd raakt met je eigen lichaam en gedachten.

Je merkt eerder op als je nare dingen voelt, bijvoorbeeld dat je gespannen bent tijdens een stressvolle dag en niet pas ’s avonds als je thuis komt en voelt dat je schouders en nek vastzitten.

Je houdt meer energie over en voelt je vitaler dan voorheen doordat je meer inzicht krijgt in je denken, voelen en gedrag.


Een positiever zelfbeeld...


Je ziet de wereld zoals het werkelijk is zonder te filteren aan de hand van oude overtuigingen die je inmiddels niet meer helpen.

Je leert ook te stoppen om van simpele gebeurtenissen een heel verhaal te maken. Je kijkt hierdoor met meer zelfvertrouwen naar jezelf en wat er met je gebeurt.

Vanuit rust kun je zelf kiezen hoe je wilt reageren, en ontwikkel je een positiever zelfbeeld.


Minder stress...


Je ontwikkelt een open en accepterende houding. Je kunt beter ZIJN met je problemen i.p.v. direct dingen te gaan DOEN.

Je leert stressvolle gedachten stoppen en krijgt door je aandacht te richten op het hier en nu minder ruimte om te piekeren.

Je leert de effecten van stress eerder voelen en kunt eerder ingrijpen.

Meer energie...


Mindfulness kan je bewust maken hoe je je energie besteed en met wie.

Dus ook hoe je je energie verstandig besteed en wanneer je 'ja' tegen iets zegt waarmee je 'nee' zegt tegen iets waar je echt energie van krijgt.

Door op deze manier goed voor jezelf te zorgen, kun je ook beter voor andere mensen zorgen en hou je meer energie over!


“Het begin van De rest van je Leven”

De Mindfulness training is het begin van een andere manier van in het leven staan. Door er 8 weken lang voor 100% voor te gaan, leg je het fundament voor de rest van je leven.

Wat je ervoor terugkrijgt? De rest van je leven een betere kwaliteit van leven en minder stress!


Bewuster leven


Je leert ruimte te scheppen door je meer bewust te worden van je gedachten, gevoelens en lichamelijke sensaties van moment tot moment.


Omgaan met obstakels


Door te focussen op het lichaam leer je aanwezig te zijn in het hier en nu. Je oefent je in ZIJN met je problemen i.p.v. meteen en automatisch denken en doen.


Je aandacht terugbrengen


Je leert telkens als je geest afdwaalt opmerken wat je geest heeft afgeleid, zonder oordeel. Vervolgens leer je je aandacht weer vriendelijk doch beslist terugbrengen naar je ademhaling.


Toelaten en accepteren wat er is


Je leert alle gedachten, gevoelens en ervaringen die zich aandienen verwelkomen. Zonder oordelen, verdringen, onderdrukken, of vermijden.

Echte keuzevrijheid ontwikkelen


Je leert om op een aantal manieren met je gedachten aan de slag te gaan. Dat leer je om een grotere keuzevrijheid te hebben ten aanzien van gebeurtenissen en niet in automatisch gedrag te vervallen.

Voor jezelf zorgen


Je leert dat je ook ´actie kunt ondernemen´ nadat je via de 3 minuten ademruimte geconstateerd hebben dat het niet zo goed met je gaat.

Het begin van de rest van je leven


Tijdens de laatste bijeenkomst leer je hoe je alles uit de training kunt toepassen in je eigen leven.


Meld je nu aan

Wil jij opener en bewuster in het leven staan? Geef je dan nu op voor het 8-weken Mindfulness Programma!

Voor de mindfulness training wordt een bijdrage van € 249,- per persoon gevraagd. Voor bedrijven € 299,-. Dit is inclusief materiaal ( boek, cd´s, trainingsmap).

De groep bestaat uit max. 10 personen. Er is veel interesse, wees er dus snel bij. Na aanmelding kom je op de deelnemerslijst te staan. Zodra er voldoende aanmeldingen zijn neem ik contact met je op over je definitieve deelname.

Let op: tijdens deze training vraag ik je commitment om ook thuis de mindfulness oefeningen en opdrachten te doen. Als je daar geen tijd voor vrij kunt maken, kun je je beter een ander keer inschrijven als je er echt klaar voor bent.

Toegang tot de training is op volgorde van aanmelding en je inschrijving wordt definitief na betaling.

Betreft